V štúdiu sme mali hravú tému, Branko sa porozprával s 3D grafikom počítačových hier Davidom Jankesom. Tento úspešný Martinčan je súčasťou napríklad aj takých známych projektov ako Mafia II-III, Dead Effect, Angry Birds GO či Silent Hill Downpour. Vytvára predovšetkým postavy, zbrane a prostredie.
David sa grafike venuje od 11-tich rokov. Svoje práce vystavoval v internetových galériách, kde si ho všimli ľudia z brandže a aj to viedlo k jeho prvým zákazkám už počas stredoškolského štúdia. Aktuálne je v pozícii, kedy dostáva aj dve ponuky týždenne 🙂
I keď práca na počítačových hrách môže niektorým ľuďom pripadať ako „bavkanie sa“ počítačových nadšencov, nie je to vždy jednoduché. „Poznám viacerých zahraničných testerov, ktorí chceli spáchať aj samovraždu.“
Čo potrebuje 3D grafik PC hier k svojej práci? Ako prebieha proces tvorby počítačových postáv a aká je hierarchia od návrhu po zaradenie do hry?