nedeľa - 23. september, 2018
Home / Životný štýl / Ako podporovať správnu mieru inteligencie vo vyššom veku

Ako podporovať správnu mieru inteligencie vo vyššom veku

Tento problém je dosť akútny, pretože čoraz viac ľudí na celom svete stráca svoje logické myslenie. Strata pamäte, schopnosti sústrediť sa a myslieť rozumne klesá.

Obzvlášť akútny sa tento problém stáva v starobe, keď sa človek odkloní od aktívnej činnosti a prudko zužuje svoj okruh komunikácie s okolím a všetkého,  čo môže tento stav zlepšiť. A ak sa nezúčastní žiadnych špeciálnych techník, dôsledky môžu byť veľmi závažné.

Ako zistíte, že sa niečo deje?

Všetko začína jednoduchou zábudlivosťou, slová vypadávajú z pamäte a postupom času si človek ani neuvedomí, ako je na tom zle. Svoje myšlienky a slová vyjadrujete oveľa ťažšie a zrozumiteľná komunikácia je takmer nemožná. Mnohí to ale, v negatívnom slova zmysle, podporujú aj tým, že starnú a telo jednoducho reaguje tak ako má. To však nie je pravda a aj vo vyššom veku môže  disponovať váš mozog dokonalou kapacitou, ktorú si ešte navyše môžete zvýšiť a zdokonaliť na jazykovom pobyte pre dospelých. Na nové poznatky nie je predsa nikdy neskoro.

Aj mozog potrebuje precvičiť

Napriek  všetkým dohadom a špekuláciám je mozog (intelekt) stále ako „plastový“ materiál a pomocou určitých cvičení ho môžete rozvíjať celý svoj život. Pripomína to starostlivosť o svalový orgán. Ak si človek myslí, že je starý a nezaoberá sa tým, ako jeho mozog funguje, potom sa jeho telo tejto myšlienke aj rýchlo prispôsobuje.

Ale ľudia, ktorí sledujú svoju fyzickú formu, aj vo vyššom veku, vyzerajú úžasne a rovnako tak sa potom aj cítia. To isté sa dá povedať o inteligencii.

Preč s mediálnym odpadom

Vysoká inteligencia = minimálne množstvo informácií, ktoré vám nič nedajú. „Odpadky“, ktoré sa dostanú do našich hláv z médií, vedú k banálnej jednotvárnosť ľudí. Spravidla sa sledovaním televízie len zbytočne deprimujete, a aj keď si pred ňu sadnete, pretože si chcete po práci odpočinúť, o relaxe reč byť ani nemôže.

Môžete získať oveľa lepší odpočinok, ak budete študovať a meditovať.  Môžete dokonca len počúvať dobrú hudbu alebo čítať zaujímavú knihu, ktorú si viete vďaka spoľahlivým tonerom Xerox  vytlačiť aj priamo z internetu. Aj plodná interakcia s priateľmi (najmä v prírode) vám určite pomôže podporiť a udržiavať intelekt na správnej úrovni!

Venujte si po obede 30 minút

Meditácia môže dokonca zlepšiť vašu pamäť. Ako ukázal vedecký výskum v USA, tí ľudia, ktorí meditovali po obede 30 minút, prešli IQ testami oveľa úspešnejšie než tí, ktorí zotrvali v tomto čase v neustálom zhone. Ak to nejde hneď po obede, môžete to vyskúšať večer a veľmi dobre vám s tým pomôžu aj pohodlné penové matrace.

Smejte sa!

Je dôležité, aby vám meditácia pomohla sa zbaviť negatívnych myšlienok. A tie šťastné, optimistické naopak upokojili váš mozog. Ak sa vám to nedarí alebo nemáte čas ísť do prírody a pozorovať jej krásy, mali by ste vyskúšať smiech. S napätím a stresom si dokáže dokonale poradiť!

Pravidelná fyzická aktivita

Veľa ľudí sa uspokojí s tým, že pre ich neustále dokonalé IQ postačuje množstvo hlavolamov, hádaniek, riešení, čítania a logického myslenia. Áno, má to svoje opodstatnenie, ale v kombinácii s fyzickou aktivitou to bude ešte lepšie. S procesom starnutia telo reaguje pomalšie a aj krv v žilách začína prúdiť inak. Cvičením a pohybom to môžete zmeniť!

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk alebo nám zatelefonujte na číslo +421 948 961 116

Môže vás zaujímať

Čo spôsobuje kvasinkovú infekciu?

Príčin môže byť viacero. Kvasinky sa môžu premnožiť napríklad vtedy, ak vás trápia špecifické ochorenia, …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *