utorok - 11. december, 2018
Home / Životný štýl / Nakupovanie a šetrenie – Ako sú na tom Slováci?

Nakupovanie a šetrenie – Ako sú na tom Slováci?

Nákupy sem, nákupy tam. Ktorá z nás to nemiluje ruku hore! Ponuky obchodov praskajú vo švíkoch a v súčasnej situácii kedy môžeme nakupovať aj z pohodlia domova je nenakupovať doslova problém. Zaujíma vás ako vyzerá situácia s nakupovaním na Slovensku? Aké akcie hľadajú Slováci na internete a kto ich hľadá viac, muži alebo ženy? Čítajte a dozviete sa viac!

Jednoduché nakupovanie vďaka internetu

V roku 2017 až 85% populácie na Slovensku využívalo internet a rok 2018 mu určite nezostane nič dlžný. Len pre porovnanie oproti roku 2013 kedy internet využívalo každodenne 62% ľudí, v roku 2017 narástol tento podiel až na 68% a v roku 2018 by malo percento každodenného používania vzrásť až nad 70%. Internet vo veľkej miere ovplyvňuje aj nákupné správanie. Nie každý si však uvedomuje, že vďaka nemu môžeme okrem nakupovania 24 hodín denne 7 dní v týždni aj šetriť. Na internete nájdeme rôzne porovnávače cien tovarov a akciové letáky a tak môžeme nájsť kde je hľadaný tovar za najlepšiu cenu. Týmto spôsobom sa môžeme na nákup dopredu pripraviť a nakúpiť tak lacnejšie a výhodnejšie.

 

Kto nakupuje najviac?

Určite nie je žiadnym prekvapením, že odpoveďou na túto otázku sú ženy. Podľa údajov z portálu Kimbino.sk, ktoré sa zameriava na online letáky a katalógy, v období od 1. januára 2018 do 18. septembra 2018 hľadalo akciové produkty v online letákoch viac ako 1 milión ľudí z čoho bolo viac ako 70% žien. Online akcie pritom hľadajú najviac ľudia vo veku 25 – 35 rokov a najmenej dôchodcovia vo veku od 65 rokov. Ak by sme porovnávali papierovú formu letákov, určite by boli tieto čísla odlišné, prípadne úplne naopak, nakoľko staršia generácia stále viac uprednostňuje tlačenú formu pred elektronickou.

Ak sa na to pozrieme z pohľadu geografie, akcie najviac hľadajú obyvatelia z Bratislavského kraja. Z celkovej metriky viac ako 1 milión ľudí ich je z Bratislavkého kraja viac ako 34%, za ním nasleduje Košický kraj so 7.97% a na treťom mieste je Žilinský kraj s takmer 7%. Najmenej sledujú online letáky obyvatelia z Prešovského kraja a to 2.73%.

Aké akcie hľadáme?

Slovákov zaujímajú z pohľadu oblečenia najviac ponuky z obchodu KIK, Takko či Pepco. Veľkým lákadlom týchto reťazcov sú naozaj nízke ceny a sortiment oblečenia pre celú rodinu.

Čo sa týka domácnosti, doplnkov či nábytku, hľadáme ich najčastejšie v obchodoch ako Mercury Market, alebo Jysk a akcie z oblasti elektroniky hľadáme najviac u zeleného mimozemšťana v Alze.

Okrem sledovania cien zo spomínaných obchodov sa veľkej obľube tešia aj supermarkety. V presnom poradí je to obchodný reťazec Lidl, za ním Kaufland a potom Tesco. Okrem týchto supermarketov si však radi pozrieme aj akcie z Billy či slovenského reťazca Coop Jednota.

Ak mávate výčitky svedomia, že ste minuli na nákupoch veľa, vyskúšajte si vždy ceny porovnať. Je totiž možné, že ich v niektorom obchode nájdete aj za polovičnú cenu. Pokiaľ nakúpite naozaj len to čo potrebujete a práve to bolo v akcii, môžete si povedať, že ste ušetrili nakupovaním a výčitky sú preč!

Zdroj: www.kimbino.sk

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk alebo nám zatelefonujte na číslo +421 948 961 116

Môže vás zaujímať

Treking v horách: Tipy pre začiatočníkov

Veľa outdoorových nadšencov si vyberá horskú turistiku. V rozsiahlych horských oblastiach, ďaleko od ruchu mesta, …