sobota - 23. novembra, 2024
, Odkaz pre starostu využilo počas prvého mesiaca viac ako 250 Žilinčanov
Upratanie neporiadku na stojisku smetných nádob.

Odkaz pre starostu využilo počas prvého mesiaca viac ako 250 Žilinčanov

Zničené chodníky, chýbajúce smetné koše a dopravné značky, nefunkčné verejné osvetlenie, odstavené autovraky či neporiadok na verejných miestach. Toto všetko trápi Žilinčanov, ktorí svoje podnety už celý mesiac posielajú žilinskej radnici prostredníctvom služby Odkaz pre starostu.

Za prvé štyri týždne eviduje mesto Žilina na stránke www.odkazprestarostu.sk 274 nahlásených podnetov, pričom 37 z nich sa už podarilo vyriešiť a 10 uzavrieť, ostatné podnety sú v riešení. Status podnetu zo stavu „v riešení“ na podnet „vyriešený“ môže meniť len administrátor webu. Zmeny statusov sa robia priebežne, zvyčajne jeden až dva dni od uverejnenia odpovede. „Naši obyvatelia najčastejšie nahlasujú problémy z oblasti dopravy a životného prostredia. Vnímame, že to sú presne tie témy, kde sa ako samospráva musíme zlepšiť a pokúsiť sa v týchto oblastiach viac predvídať. Nie vždy sa však dá problém vyriešiť v priebehu dvoch dní alebo jedného týždňa, preto si dáme lehotu na odstránenie závady napríklad mesiac, pričom to reálne stihneme skôr. Rovnako, istý čas trvá aj spracovanie a zmena statusu, a preto hoci nám svieti len 37 vyriešených podnetov, reálne sme už vyriešili o zopár odkazov viac,“ uviedol žilinský primátor Peter Fiabáne.

Systém funguje jednoducho

Obyvateľ nahlási na stránke, prípadne prostredníctvom aplikácie podnet, ktorý po určení zodpovednosti prechádza na stranu samosprávy. Problém treba odfotiť a popísať, geolokácia určí jeho polohu, administrátor celého systému podnet skontroluje a zašle samospráve na riešenie. Nie všetky podnety však môže riešiť žilinská radnica, pretože nespadajú do jej kompetencií. V tomto prípade má pracovník mestského úradu, ktorý má túto agendu na starosti, možnosť presunúť riešenie podnetu na kompetentný úrad či už napríklad na Žilinský samosprávny kraj alebo Slovenskú správu ciest. Služba odkaz pre starostu funguje od 6. februára 2019 a nahradila podobný projekt Citymonitor.

Zdroj a foto: mesto Žilina

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

Martin, Kam za kultúrou v Martine? Z novembrovej ponuky podujatí si každý vyberie to svoje.

Kam za kultúrou v Martine? Z novembrovej ponuky podujatí si každý vyberie to svoje.

Čo, kam, kde a kedy v Martine počas novembra? Turistické informačné centrum prináša výber z …