Všeobecná zdravotná poisťovňa opäť zaznamenáva zvýšený počet podnetov a upozornení od svojich poistencov na podvodné konanie jednotlivcov v Martine a v okolí. Tí sa v záujme vlastného obohatenia dopúšťajú nekalých prepoisťovacích praktík.
Poistencov oslovujú telefonicky, na sociálnych sieťach či emailom. Neváhajú však ísť za klientom aj osobne. Najnovšie poistencom pri osobnom stretnutí tvrdia, že poisťovňa mení či aktualizuje ich údaje kvôli benefitom a zmenu je potrebné podpísať. Osoba môže prípadne žiadať osobné údaje aj pod inými rozličnými zámienkami. Zdravotná poisťovňa zdôrazňuje, že osobné údaje od poistencov, napríklad osobným návštevami v domácnostiach či telefonicky, nikdy nežiada, ani si ich takýmto spôsobom neoveruje. Jednotlivci sa zameriavajú najmä na staršie osoby.
Poistenci sa môžu stretnúť aj s týmito klamstvami či zavádzajúcimi informáciami:
- osoba tvrdí, že zdravotná poisťovňa má problémy so zazmluvnením lekárov, jej poistenci nebudú ošetrení, prípadne, že končí bezplatné poskytovanie zdravotnej starostlivosti a pacienti si budú musieť za ňu zaplatiť. Tieto informácie sú klamlivé.
- osoba poskytne zavádzajúce informácie o výške ponúkaných a preplácaných benefitov. Výhody či zľavy pre poistencov je možné si overiť na webovej stránke vašej zdravotnej poisťovne
- osoba môže uviesť, že poisťovňa má alebo bude mať problém preplácať preventívne prehliadky, zubné ošetrenia či doplatky za lieky. Informácia sa nezakladá na pravde.
- objaviť sa môže informácia o tom, že poisťovňa ukončuje svoju činnosť či zaniká.
Výzva k ostražitosti
Výber zdravotnej poisťovne má byť slobodným rozhodnutím a je neprípustné aby sa uskutočnil pod nátlakom a pod vplyvom nepravdivých a zavádzajúcich informácií. Práve také konanie môže skomplikovať dostupnosť zdravotnej starostlivosti a zdravotný stav oklamaných ľudí. Finančné záujmy jednotlivcov nesmú byť nadradené nad zdravie ľudí.
Ak sa poistenec stane obeťou nekalého prepoistenia, odporúčame využiť možnosť späťvzatia prihlášky. Je tiež vhodné obrátiť sa na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) a zároveň kontaktovať zdravotnú poisťovňu, do ktorej bol po novom prepoistený a informovať ju o podvodnom konaní a neplatnosti prihlášky.