Suma 2,1 milióna eur. To je čiastka, ktorá sa podarila mestu Žilina ušetriť vďaka verejnému obstarávaniu. Z pôvodných 12 miliónov, ktoré predstavovali predpokladané hodnoty zákaziek, sa nakoniec zazmluvnili objednávky v objeme necelých 10 miliónov.
„Oddelenie verejného obstarávania Mestského úradu v Žiline malo v roku 2017 plné ruky práce. Zrealizovali celkovo 348 verejných súťaží, vďaka čomu ušetrili v mestskej pokladnici viac ako 2 milióny eur,“ skonštatoval primátor mesta Igor Choma.
Zo všetkých 348 súťaží bolo 217 jednoduchých zákaziek, 115 sa ich súťažilo cez elektronické trhovisko, 9 bolo podlimitných a 5 nadlimitných zákaziek, jedna objednávka sa realizovala prostredníctvom priameho rokovacieho konania a jedna bola súťaž návrhov. Celková predpokladaná hodnota všetkých zákaziek bola stanovená podľa aktuálnych trhových cien pred samotným zadaním súťaží.
„Predpokladané hodnoty všetkých minuloročných zákaziek boli na úrovni 12 022 529,68 eur a vysúťažené ceny, teda i finálne zazmluvnené hodnoty dosiahli sumu 9 895 368,64 eur,“ zdôraznil primátor. Ako doplnil, mesto obstaráva tovar a služby aj prostredníctvom elektronických aukcií, na ktorých sa vlani podarilo ušetriť asi 200 tisíc eur. „Elektronické dražby sú príkladom transparentnosti, neposkytujú priestor pre šírenie korupcie a klientelizmu a v neposlednom rade nám pomáhajú šetriť nemalé finančné prostriedky,“ uzavrel Igor Choma.
Mesto minulý rok obstarávalo prostredníctvom verejných obstarávaní napríklad dodávku kompostérov pre domácnosti, výstavbu polyfunkčného domu na ulici Daniela Dlabača či chodník popri ceste Budatín – Zádubnie, ale aj budovanie a rekonštrukciu chodníkov