streda - 20. októbra, 2021
, Martinské METRO napreduje, projekt sa posúva do ďalšej fázy

Martinské METRO napreduje, projekt sa posúva do ďalšej fázy

„METRO Martin“ – pod týmto názvom sa v Martine predstavil zaujímavý experimentálny projekt, určený na podporu a rozvoj regiónu Turiec. Reálne výsledky nenechali na seba dlho čakať. METRO si získalo mnohých podporovateľov a vďaka nemu sa posunulo dopredu už niekoľko projektov a bola poskytnutá pomoc v hodnote viac ako dvadsaťtisíc eur.

Originálny slovenský startup začal ešte v júni 2013 kampaňou na výstavbu skutočného metra v meste Martin a vyvolal nadšenie i mnoho otázok. Nezvyčajný startup prekvapil obyvateľov i radnicu mesta Martin. Aj keď by sa mohlo zdať, že výstavba metra v Martine je nereálny projekt, Mateja Bórika, šéfredaktora Turiec Online a zároveň autora projektu METRO, to vôbec neodradilo. „Najskôr bola vytvorená internetová stránka s odpočítavaním času do tlačovej konferencie, profil na sociálnej sieti Facebook a počas týždňa sme v celom okrese rozdali aj 10 000 lístkov vyrobených podľa skutočného formátu lístka metra. Keď sa ľudia začali viac zaujímať, pripravili sme aj vizualizáciu trate na jednej z frekventovaných mestských križovatiek. V oblasti marketingu som už viac ako osem rokov a vždy sa snažím pracovať kreatívne, dúfam že som nikoho týmto prekvapením nenahneval,“ dodal autor projektu.

Experimentálny projekt METRO

METRO vychádza z myšlienky skutočného metra, pričom prenáša jeho vlastnosti do úrovne komunikačného a procesného manažmentu (rýchlosť – efektivita – náklady). METRO spája regionálne inštitúcie, neziskové organizácie, domácich podnikateľov aj občianskych aktivistov a pomáha im realizovať nápady, plány a napríklad aj kultúrne podujatia pomocou poradenských aktivít. „Subjekt nám zadá svoj nápad, otázku alebo problém a my sa snažíme navrhnúť vďaka bezplatnému brainstormingu jeho čo najefektívnejšie riešenie,“ vysvetľuje Matej Bórik.

, Martinské METRO napreduje, projekt sa posúva do ďalšej fázy

Čím sa METRO zaoberá

1. podpora a rozvoj cestovného ruchu6. lokálne platobné prostriedky
2. kultúrne a spoločenské podujatia7. životné prostredie
3. lokálna výroba a spotreba potravín8. vzdelávacie aktivity
4. marketingová podpora v regióne9. dobrovoľníctvo
5. mediálna podpora a PR regiónu10. zahraničné vzťahy

Každú oblasť má na starosti jeden odborník, ktorý dobrovoľne a bez nároku na odmenu poskytuje svoje odborné vedomosti tak, aby pomohol pri riešení problému, ktorý bude do systému zadaný. „Či už ide o pomoc pri získavaní dotácie, návrhu webovej stránky, nastavení marketingových aktivít alebo aj písaní tlačových správ a fotografovaní podujatí, je toho však oveľa viac, čo sa dá a čo chceme robiť,“ vysvetľuje Bórik.

Ako METRO pracuje

METRO Martin pracuje ako nezávislý odporúčací a poradenský orgán. Spadá pod Občianske združene Turiec Online a neorganizuje ani neriadi procesy, iba pomáha pri ich správnom nastavení. Cieľom projektu je predovšetkým pomáhať a k tomu využiť aj dobrovoľnícku činnosť a spoluprácu. Nie všetky aktivity sú však bezplatné, projekt aktuálne prechádza do druhej, oficiálnej fázy, kedy sa postupne aktivujú jednotlivé oblasti. Podľa Bórika bude už čoskoro zadefinovaný aj rámec služieb: „Základné poradenstvo je bezplatné, musíte brať ohľad aj na to, že náš čas nie je neobmedzený. Už čoskoro predstavíme verejnosti komplexnú schému, podľa ktorej METRO bude fungovať, keďže aktuálne je všetko naviazané na časť 5 (mediálna podpora a PR regiónu), kam spadá aj portál Turiec Online, chceli by sme do toho zapojiť viacerých, ktorí nám budú s tvorbou webu pomáhať. Následne prejdeme aj k ostatným súčastiam a zadefinujeme aktivity, ktoré poskytujeme bezplatne a ktoré sú už nad rámec našich možností.“

Rozhodujúci sú ľudia, ktorí chcú pomôcť svojmu regiónu

METRO nemá aktuálne zatiaľ dokončenú internetovú stránku (www.metromartin.sk) a ani stabilnú základňu ľudí. Napriek tomu dokázalo prostredníctvom združenia Turiec Online a pomocou viacerých dobrovoľníkov vygenerovať pomoc hmotného aj nehmotného charakteru v rozsahu cez 5000 dobrovoľných „človekohodín“ v odhadovanej sume cez 20 000 eur a to už od marca 2013. „To všetko sme dokázali bez akejkoľvek dotácie, na projekte je perfektné to, že na jeho prevádzku postačujú ľudia, ktorí chcú niečo pre svoj región urobiť úplne dobrovoľne, všetko má však hranice a preto sa to budeme snažit čo najskôr presne zadefinovať. Pôvodne sa to plánovalo už koncom júla ale je to komplexnejšie ako sa zdá,dodáva správca projektu Matej Bórik.

autor: Jana Krivačková, foto: web

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

, Matica slovenská ocení matičiarov padlých v boji proti nacizmu v druhej svetovej vojne

Matica slovenská ocení matičiarov padlých v boji proti nacizmu v druhej svetovej vojne

Matica slovenská ocení osobnosti slovenského kultúrneho života in memoriam, ktoré sa v druhej svetovej vojne …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *