Fakultná nemocnica s poliklinikou (FNsP) v Žiline začala distribuovať dotazníky spokojnosti priamo do prepúšťacích správ pacientov, aby získala lepšiu odozvu od väčšieho počtu hospitalizovaných návštevníkov.
Doteraz mohli pacienti vyplniť dotazník len na webovej stránke nemocnice alebo priamo na oddelení počas hospitalizácie. „Aby sme zabezpečili lepšiu anonymitu a nikto sa nemusel báť napísať aj niečo negatívne, pacient teraz dostáva dotazník až po prepustení. Môže ho tak v pokoji vypísať doma a poskytnúť nám objektívnu spätnú väzbu,“ uviedol generálny riaditeľ žilinskej nemocnice Igor Stalmašek.
Pacienti môžu odovzdať dotazníky pri kontrolnej návšteve lekára, prípadne pri návšteve niektorej z ambulancií v areáli nemocnice. Schránky sú k dispozícii anonymne na každom oddelení a pri vstupoch do pavilónov pediatrie, chirurgie, očného, interného oddelenia, LDCH, oddelenia gynekológie a pôrodníctva, urológie a na prízemí v hlavnej budove polikliniky vedľa informátora. Dotazník sa nachádza i na webe FNsP v sekcii Informácie pre pacientov.
Minulý rok sa k spokojnosti s FNsP Žilina vyjadrilo 2368 pacientov s celkovou spokojnosťou na úrovni 93,37 percenta. Otázky nezmenili, len ich podľa riaditeľa prispôsobili hodnoteniu INEKO, ktoré každoročne vyhodnocuje názory pacientov. „Oslovujú však veľmi malú vzorku, preto je pre nás prioritou osloviť čo najviac ľudí, aby sme dokázali získať reálny obraz. Máme približne 1700 zamestnancov a každoročne u nás hospitalizujeme 30.000 pacientov. Potrebujeme preto neustále zisťovať, čo sa ľuďom páči, s čím sú spokojní. A naopak, ak mali s niečím problém alebo chcú upozorniť na oblasti, na ktorých musíme popracovať,“ zdôraznil generálny riaditeľ žilinskej nemocnice s tým, že každú sťažnosť vždy overujú a snažia sa nastaviť opatrenia na zlepšenie.
Zdroj: TASR