Tunel je súčasťou 4,2 km úseku diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno. Ukončenie výstavby je naplánované v lete roku 2017.
Tunel Považský Chlmec je jeden zo siedmich, ktoré stavia Národná diaľničná spoločnosť. Má 2 218 metrov a je dvojrúrový pre obidva smery jazdy. Na razení sa podieľalo 35 silných strojov a v nepretržitej prevádzke pracuje na tuneli 240 robotníkov. Úsek D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno sa začína priamym napojením na diaľnicu D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov a následne premosťuje 1,4 km dlhú estakádou Hričovskú priehradu a vchádza do tunela Považský Chlmec. Táto estakáda bude stáť na 57 pilieroch, z toho 35 z nich bude vo vode.
Podľa generálneho riaditeľa Výskumného ústavu dopravného, a. s., Žilina Ľubomíra Palčáka je tunel významnou stavbou diaľničného úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno a hrá veľkú úlohu v diaľnici D3. Podľa dopravného modelu, ktorý vypracoval Výskumný ústav dopravného a. s., by v roku 2012 malo po tomto úseku prejsť 9 500 vozidiel. Z nich sa predpokladá, že 5 200 budú nákladné vozidlá.
Po dobudovaní úseku D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno ušetria motoristi v porovnaní s jazdou po súbežných cestách prvej triedy 3,5 minúty. Cena za vybudovanie diaľnice D3 Žilina, Strážov – Žilina, Brodno je približne 255 miliónov eur. Projekt je financovaný zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.
Zdroj: teraz.sk
Foto: logisticsatoz.sk