Denne sa stretávame s kolónami po celom Slovensku a teda aj v našom Žilinskom kraji. Či je to najvyťaženejšia cesta prvej triedy na Slovensku – úsek pod hradom Strečno na trase Martin-Žilina, Kysucké nové Mesto, taktiež Čadca, Košťany nad Turcom…problémový je aj úsek Turany-Hubová a ďalšie. Okrem toho sú mnohé cesty v dezolátnom stave.
K alarmujúcemu stavu v doprave, a vôbec najkritizovanejšiemu problému v okolitých regiónoch, sa v Rádiu Rebeca vyjadril odborník na danú tematiku, vedúci Katedry technológie a manažmentu stavieb Žilinskej univerzity Ján Mikolaj.
Profesor porovnal výstavbu diaľníc na Slovensku s Chorvátskom, kde sa na celú diaľničnú sieť urobil jeden veľký tender na rozdiel od „rozkúskovania“ ako v našej krajine. Priblížil proces výstavby diaľníc aj z hľadiska financovania a taktiež sa vyjadril k aktuálnemu stavu výstavby diaľničného tunela Višňové medzi Martinom a Žilinou a výstavbe obchvatu Ružomberka.
Problémom je však podľa Mikolaja okrem najčastejšie skloňovaného financovania aj investičná príprava, stavebné povolenie či nedostatky v rámci kooperácie medzi ďalšími účastníkmi výstavby. Prečo výstavba diaľníc, tunelov trvá tak dlho? Aké sú riešenia? Aj o tom porozprával viac Ján Mikolaj: