Kedy inokedy, ako dňa 11.2. by sa mal konať Európsky deň čísla tiesňového volania 112? A práve o tejto téme sa porozprával Branko s Vladimírom Tutokym, vedúcim oddelenia koordinačného strediska IZS Prešov.
Integrovaný záchranný systém pozostáva zo záchranných zložiek, ktoré v prípade ohrozenia života, zdravia, majetku alebo životného prostredia zabezpečia predovšetkým rýchlu informovanosť, aktivizáciu a efektívne využívanie a koordináciu síl a prostriedkov záchranárskych subjektov pri poskytovaní nevyhnutnej pomoci. Tiesňová linka 112 bola na Slovensku založená v roku 2003, kde v rámci prístupového procesu Európskej únie sme museli zaviesť túto linku. „EÚ sa tým snažila vytvoriť akýsi „komfort“ ľuďom ktorí sa pohybujú v rámci EÚ. V rámci štátov EÚ by ste všade mali na tomto čísle dostať advekvátnu pomoc,“ vysvetlil Tutoky.
Okrem telefonického hovoru existuje aj možnosť zaslať na linku sms-správu či spojiť sa prostredníctvom tzv. e-callu, čo je palubný systém, kde automaticky po dopravnej nehode, náraze.. systém zašle údaje o nehode aj so súradnicami resp. vodič môže aj manuálne vyslať správu, kde si žiada pomoc na miesto nehody. Aký je postup, keď sa dovoláme na číslo 112? Prečo vznikla táto linka, keď sa dajú využiť aj čísla záchranných zložiek 155, 158…? Viac sa dozviete v rozhovore: