Adidas je tu s nami už celé desaťročia. Nie je to najstaršia športová značka na planéte, ale žiadna iná nemala taký silný vplyv na takú dlhú dobu. Obuvnícka továreň bratov Dasslerovcov bola založená už v roku 1924. Adidas však aj naďalej pracuje na vylepšovaní svojich produktov, a to už takmer jedno celé storočie, čo je jeden z dôvodov, prečo ich tenisky tak milujeme.
V mene svojho zakladateľa
Duch zakladateľa značky je v adidas stále prítomný. Adi Dassler zasvätil svoj život tvorbe toho najlepšieho vybavenia pre profesionálnych ale aj amatérskych športovcov. Bol obuvníkom a sám bol vášnivým športovcom. Žiadny iný zakladateľ v histórii športu nerozumel potrebám športovcov lepšie ako on. Bol extrémne rýchly v objavovaní nedostatkov a experimentoval s novými technológiami. Svojou profesiou bol posadnutý a plody jeho práce sú viac ako pôsobivé. Ak dnes navštívite adidas rozhodne ucítite, že vášeň pre tvorbu kvalitnej a funkčnej obuvi je v tejto značke stále prítomná. Fakt, že si kúpite tenisky, ktoré vás jednoducho nikdy nesklamú, je rozhodne jeden z dôvodov, pre ktorý sú Adidas tenisky voľbou číslo jeden pre majoritnú väčšinu ľudí aj v 21. storočí.
Zameriava sa na silné stránky
Adi Dassler bol známy tým, že svoje topánky prispôsoboval športovcom. Snažil sa podporovať ich výkon tým, že si robil poznámky, a potom vyrábal produkty najvyššej možnej kvality priamo pre danú športovú disciplínu. Adidas má v súčasnosti svoje vlastné oddelenie riadenia histórie, ktoré vedie archív a zoznamuje novoprijatých manažérov s kľúčovými hodnotami spoločnosti. Osvedčilo sa to najmä v oblasti marketingu, nakoľko práve tu vzniklo rozhodnutie obnoviť „historické“ modely topánok, ktoré si v 70. a 80. rokoch obľúbili výkonní športovci, a vylepšiť ich modernými vysokokvalitnými materiálmi. Legendárne modely ako Gazelle, Superstar alebo Stan Smith sú obľúbené nielen u vintage nadšencov, ale najmä u mileniálov a generácie Z. Adidas sa tak začal výraznejšie zameriavať na svoje silné stránky, čím prirodzene pomáha vyzdvihovať aj silné stránky svojich zákazníkov. Vďaka tomu sa stal súčasťou popkultúry a ich tenisky sú dnes ikonické. Adidas sa však neobmedzuje len na prebiehajúcu retro vlnu, pravidelne tiež svetu predstavuje rôzne novinky (napr. nové bežecké topánky Boost). Retro i nové adidas tenisky dnes nájdete v kamenných i internetových obchodoch, ako je napríklad CCC, po celom svete.
Drží krok so svojimi zákazníkmi
Adidas tiež plne zosúlaďuje svoje potreby s potrebami svojich zákazníkov, pričom využíva celú škálu moderných technológií. Snažia sa svojimi topánkami vytvoriť skúsenosť, ktorá je vysoko kvalitná, prepojená a personalizovaná. Adidas sa vo veľkej miere spolieha aj na analýzu rôznych údajov. Vyvinuli tiež predajnú aplikáciu, ktorá pomáha včas identifikovať trendy a reagovať na ne. Ich nové dizajny tiež uspokojujú hlad po rozmanitosti a umožňujú im zarábať na krátkodobých trendoch. To je presne dôvod, prečo adidas tenisky všetci tak milujeme.
Vnímajú dôležitosť sociálnej interakcie
Adidas sa vo veľkej miere spolieha na sociálne médiá a rozprávanie príbehov. Neustále tiež analyzuje reakcie na ich obsah. Klasická mediálna prítomnosť je obmedzená v prospech stretávania sa s ich online klientelou priamo tam, kde sa nachádza. Zákazníci sú tak stredobodom firemného príbehu, ale často aj potenciálni spoludizajnéri nových kolekcií. Zabezpečuje to otvorený prístup, pri ktorom sa značka otvára vstupu „zvonku“. Zákazníci, známi dizajnéri, slávni športovci – tí všetci môžu povedať svoj názor na nový dizajn budúcnosti, a zároveň posilniť svoje puto so značkou a pocítiť vlastnú výnimočnosť. Veď kto by nechcel, aby takto známa značka vypočula jeho názor a vytvorila tenisky, ktoré bude nosiť celý svet?