piatok - 3. apríla, 2020
Home / Aktuálne / Mesto Žilina pomáha s potravinami, spúšťa aj novú informačnú aplikáciu
Foto: Mesto Žilina

Mesto Žilina pomáha s potravinami, spúšťa aj novú informačnú aplikáciu

Potraviny zo skladov školských a sociálnych stravovacích zariadení v správe mesta Žilina, ktoré sú v rámci preventívnych opatrení uzavreté, skončia v organizáciách na pomoc iným. Ide predovšetkým o mliečne výrobky, zeleninu a ovocie, ktoré by sa mohli po čase pokaziť. Konkrétna pomoc smeruje v týchto dňoch do žilinského Detského krízového centra NÁRUČ, Centra sociálnych služieb LÚČ, pre Agentúru podporných služieb a Slovenský Červený kríž, Územný spolok Žilina.

Ešte stále sa môžu na Mestský úrad v Žiline prihlasovať dobrovoľníci ochotní pomáhať iným. Od momentu spustenia online registrácie na stránke sa prihlásila prvá päťdesiatka dobrovoľníkov. Podľa záujmu samospráva pripravuje možnosti vzájomnej pomoci pre seniorov, sociálne slabšie rodiny či rodiny v karanténe, ktoré potrebujú pomôcť s donáškou nákupov či inými činnosťami.

Problém, ktorý mesto Žilina aktívne rieši, je aj akútny nedostatok osobných ochranných prostriedkov, najmä rúšok. Od stredy 18. marca, kedy sa do šitia rúšok zapojili aj zamestnanci mesta a mestských organizácií, už boli prvé stovky kusov rozdané ľuďom bez domova, sociálne slabším skupinám a starším ľuďom, o ktorých sa stará samospráva a jej organizácie. Mesto stále hľadá šikovné ruky z radov aktívnych občanov, neziskových organizácií, občianskych združení a domáce gazdinky, ktoré by rúška ušili a následne darovali na dobročinný účel. Ďalší záujemcovia o spoluprácu sa môžu hlásiť telefonicky na čísle: 0917 406 293.

Pre uľahčenie komunikácie s verejnosťou v čase mimoriadnej situácie mesto Žilina sprístupnilo mobilnú aplikáciu Správy o meste Žilina (SOM Žilina), kde ľudia nájdu aktuality  o opatreniach zamedzujúcich šíreniu vírusu COVID-19 a množstvo praktických informácií o fungovaní mestského úradu, zabezpečovaní služieb pre občanov a podobne. Aplikácia je dostupná zdarma na stiahnutie pre používateľov mobilných telefónov s operačným systémom Android či iOS. Občania môžu na komunikáciu s mestom využívať aj infolinku na telefónnom čísle 0908 304 916 alebo e-mail: hovorca@zilina.sk. K dispozícii pre verejnosť je aj osobitná internetová stránka, ktorá na dennej báze informuje o aktualitách ohľadom koronavírusu, pomáha radami a dôležitými kontaktmi. O preventívnych opatreniach samospráva informuje aj prostredníctvom obecných rozhlasov či sms notifikácií najmä starším obyvateľom.

„Chcem sa poďakovať všetkým, ktorí už vo svojich komunitách, na sídliskách či v mestských častiach iniciatívne samostatne konajú a pomáhajú tým, ktorí to najviac potrebujú. Každý deň nám píšu desiatky dobrovoľníkov, ktorí núkajú svoj čas a ruky, aby pomáhali iným. To v tejto dobe nie je málo. Žilinčania sa správajú solidárne, zodpovedene a s ohľadom na iných. Verím, že všetko to, čo dnes vnímame ako obmedzenie, sa nám v budúcnosti zúročí v tom, že hrozba nákazy koronavírusom čoskoro pominie,uviedol primátor Peter Fiabáne.

Autor: Stanislava Lucká

Redaktorka spravodajstva. Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte nás na: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

Rodičia detí nemusia uhrádzať poplatky za školy v Žiline

Rodičia detí nemusia od 1. apríla uhrádzať poplatky za prevádzku škôl a školských zariadení, napríklad za …