piatok - 29. marca, 2024
, Minister dopravy je nespokojný s prácami na úseku D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala
Ilustračné foto

Minister dopravy je nespokojný s prácami na úseku D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala

Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) je veľmi nespokojný s celkovým postupom prác na výstavbe diaľničného úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala. Povedal to na brífingu pred západným portálom tunela Višňové.

Situácia ministra vôbec neteší

Érsek najskôr poďakoval, že tunel prerazili v termíne, na ktorom sa naposledy dohodli. Stavba však podľa neho veľmi mešká a nevie si predstaviť, koľko meškania sa ešte môže nahromadiť. Zdôraznil, že aktuálne sa stavia iba na 20 objektoch stavby z celkového počtu 226. Zhotoviteľ má pritom všetky potrebné povolenia na to, aby naplno rozbehol výstavbu na 75 objektoch. Podľa ministra navyše nebol schopný vysvetliť, prečo sa nestavia na všetkých objektoch, kde je to možné.

„Preto som zadal generálnemu riaditeľovi Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) úlohu, aby zriadil komisiu za účasti expertov zo strany NDS, nezávislého dozoru aj oboch zástupcov zhotoviteľa, ktorá navrhne postupy, ako zdynamizovať stavbu. Odstráni problémy, ktoré som tu videl a minimalizuje meškanie, ktoré na stavbe v súčasnosti je,“ zdôraznil minister dopravy.

Generálny riaditeľ NDS Ján Ďurišin upozornil, že v súčasnosti uplynulo takmer 80 % termínu výstavby a finančne je vykázaných 41 % diela. „To hovorí samo za seba o postupe prác a napredovaní. Aj z našej strany je veľká nespokojnosť s prístupom k tejto stavbe, čo sa týka zhotoviteľa. NDS robí maximum pre to, aby sme umožnili zhotoviteľovi pracovať,“ dodal.

Po dokončení pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku

Zhotovitelia stavby tunela Višňové, talianska spoločnosť Salini Impregilo a slovenská spoločnosť Dúha, prezentovali vo štvrtok 13. septembra obidve prerazené tunelové rúry. Podľa hlavného inžiniera stavby Milana Čičku prerazili južnú tunelovú rúru 28. augusta a severnú tunelovú rúru 6. septembra. Po dokončení pôjde o najdlhší diaľničný tunel na Slovensku s celkovou dĺžkou 7450 metrov.

„Celkovo zhotoviteľ vyrazil 14.887 metrov a vyvezených bolo 1,6 milióna m3 zeminy. Razilo sa dvoma metódami – novou rakúskou tunelovacou metódou a talianskou tunelovacou metódou. Dokopy pracovalo na tuneli v dvoch zmenách 100 až 150 ľudí,“ vyčíslil Čička.

Úsek D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala bude dlhý takmer 14 kilometrov, s jeho výstavbou začali už v lete 2014. Cena stavebných prác je takmer 500 miliónov eur s DPH. Súčasťou stavby sú 7,5-kilometrový tunel Višňové, niekoľko mostov v dĺžke viac ako 2,5 km, križovatka Lietavská Lúčka, odpočívadlo a stredisko správy a údržby diaľnice. Termín ukončenia, ktorým je december 2019, sa podľa odhadu NDS posunie. Prevádzku by mali spustiť do konca roku 2020.

Zdroj: TASR

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

Trópy v Turci, Trópy v Turci – exotické orchidey

Trópy v Turci – exotické orchidey

Jemná nádhera orchideí, fantastická pestrosť, rôznorodé farby a bizarné tvary kvetov ich právom zaraďujú k …