Tak, ako všetko aj podnikanie napreduje míľovými krokmi. V priebehu rokov sa nemení len spoločnosť, jej produkcia podlieha tiež rýchlim zmenám. Kým v minulosti bol obchod do značnej miery ovplyvňovaný reklamou a marketingom, dnes sa k týmto kľúčovým slovám pridáva aj ďalšie. Spokojný zákazník je niekedy viac, ako všetko ostatné. Je to najme z toho dôvodu, že zákazník, alebo inak povedané spotrebiteľ vám ako spoločnosti zabezpečuje interakciu s vašou značkou.
Máte založenú spoločnosť, prišli ste na to, čo by mohlo zaujať vaše okolie a na základe toho plánujete rozbehnúť svoj biznis. Virtuálne sídlo firmy vás odbremenilo od zbytočného platenia nákladov na prevádzku kancelárie, alebo „officu“, v ktorom aj tak najčastejšie vybavujete len firemnú poštu a administráciu.
To vám však stačiť nebude. Dnes sa musíte pozerať aj na svojho zákazníka. S príchodom internetu a mobilných technológií si môže od vás kúpiť takmer všetko a hlavne online. Nemôžete ho ovplyvňovať osobným názorom a postojom, on si však môže cez tento virtuálny priestor porovnávať všetko. Vaše služby, produkty, prístup a v neposlednom rade aj ceny a kvalitu. Ako spoločnosť, ktorá chce preraziť na trhu, by ste sa preto mali dostať aj na internet. V prvom rade ich priláka webdesign a všetko ostatné už asi záleží na kvalite poskytovaných služieb.
Dnes je zákazník oveľa náročnejší ako inokedy. Jeho očakávania sú veľmi vysoké a všetko chce riešiť hladko a bez problémov. Obchod si niekedy predstavuje ako plynulú jazdu po rovnej ceste, ktorej základom ste sa naučili v autoškole. Lenže školenia v oblasti zákazníckeho prístupu nie sú tak jednoduché. A keďže zákazník si pýta stále viac, firma sa musí tomuto zámeru prispôsobiť. Nájsť unikátny spôsob, ako splniť každú požiadavku zákazníka a na základe toho zvýšiť svoj zisk.