piatok - 29. marca, 2024
, RegioJet oznámil ukončenie prevádzky na linke Bratislava – Žilina – Košice

RegioJet oznámil ukončenie prevádzky na linke Bratislava – Žilina – Košice

RegioJet dňom 31. januára plánuje ukončiť premávku na železničnej linke Bratislava – Žilina – Košice. Podľa majiteľa spoločnosti Radima Jančuru nie je na trhu kvôli cestovnému zadarmo v dotovaných rýchlikoch dostatok platiacich cestujúcich na to, aby sa vedeli komerčné nedotované vlaky vo vnútroštátnej doprave na Slovensku uživiť.

Podľa oficiálnej správy RegioJetu trh na Slovensku kvôli zásahom štátu nefunguje štandardne a tam, kde by mohli svoje služby zákazníkom ponúkať pokojne aj traja alebo viac dopravcov, nie je možné zdravo podnikať. „Hlavným impulzom bolo politické rozhodnutie urobené na nátlak predsedu parlamentu a strany SNS Andreja Danka znovu zaviesť štátne IC vlaky na trase Bratislava – Košice. To bolo spravené v situácii, keď viac ako polovica cestujúcich – najmä študenti a žiaci – predtým zmizli do vlakov zadarmo. Žiadni noví cestujúci neprišli. Vlaky IC ZSSK iba vybrali časť z osekanej skupiny zákazníkov v najlukratívnejších veľkých staniciach. Dá sa to interpretovať ako naplnenie oficiálne vysloveného želania predsedu SNS Andreja Danka o tom, že RegioJet musí odísť preč zo Slovenska,“ uvádza vo svojej tlačovej správe RegioJet.

, RegioJet oznámil ukončenie prevádzky na linke Bratislava – Žilina – Košice„20 rokov prevádzkovala ZSSK svoje IC vlaky vo vysokých stratách, hoci mala na trhu monopol, cestovné bolo vyššie a neexistovalo bezplatné cestovné v rýchlikoch. Teraz, keď  cestujúcich z komerčných vlakov vybrali rýchliky zadarmo, nie je možné predpokladať, že sa nové IC vlaky ZSSK dostanú do zisku. Okrem špičkových dní, ako sú piatky, nedele či vianočné sviatky, je ich kapacita nenaplnená a prevádzka stratová. Opätovným príchodom vlakov IC ZSSK sa RegioJetu zhoršila ekonomika. Dopyt cestujúcich nie je pre vlaky zadarmo mimo piatkov a nedieľ vysoký. Vyrovnanému hospodáreniu RegioJetu na trase Bratislava – Košice chýbalo po letnej úprave cien už len 10 % – a tých sme chceli dosiahnuť vďaka zavedeniu prípojných autobusov na východnom Slovensku. Keby Andrej DANKO nepresadil vlaky IC ZSSK, verili by sme, že sa ako úsporne hospodáriaci dopravca dostaneme v roku 2017 ekonomicky na nulu, čo by bolo úplne dostačujúce pre naše fungovanie na Slovensku,“ doplňuje Radim Jančura.

Podľa RegioJetu by situáciu mohla vyriešiť iba zmena systému úhrady cestovného zadarmo tak, aby aj komerčné vlaky mali možnosť osloviť tých cestujúcich, ktorí aktuálne cestujú zadarmo. V prípade, že by štát komerčným dopravcom preplácal len polovicu z toho, čo hradí na kompenzáciu cestovného zdarma v dotovaných rýchlikoch, RegioJet by bol ochotný zaplatiť druhú polovicu z vlastného. V takomto prípade by mohli na trhu fungovať za rovnakých podmienok komerčné vlaky oboch dopravcov – RegioJet aj IC ZSSK.

„Odchod nás mrzí predovšetkým kvôli našim zákazníkom, ktorým už žiaľ nebudeme môcť ponúkať naše služby na trase z Bratislavy do Košíc. Cestujúci si obľúbili RegioJet, my sme si ich vážili a mali radi. O to viac je nám to ľúto. Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorí s nami na linke Bratislava – Košice cestovali a fanúšikom za ich priazeň a podporu. Veríme, že aj po 31. 1. 2017 budú uprednostňovať služby RegioJetu, aj keď na iných linkách. Milí zákazníci, ďakujeme vám za všetko, vážime si vašu priazeň, bolo nám s vami dobre!“ doplnil za celý tím RegioJetu Radim Jančura.

Zdroj: RegioJet

Foto: zdroj

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

, Matica slovenská ocení matičiarov padlých v boji proti nacizmu v druhej svetovej vojne

Matica slovenská ocení matičiarov padlých v boji proti nacizmu v druhej svetovej vojne

Matica slovenská ocení osobnosti slovenského kultúrneho života in memoriam, ktoré sa v druhej svetovej vojne …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *