Podnety a nedostatky nahlásia obyvatelia Likavky jednoduchým a moderným spôsobom — cez mobilnú aplikáciu Lepšia obec. Zaregistrovaní užívatelia tak po novom môžu okamžite referovať prípadné problémy v rámci verejného priestoru, napríklad nesvietiace osvetlenie či prevrátené kontajnery. Ostrú prevádzku spustili koncom februára a podľa tamojšieho starostu Mariána Javorku už odvtedy vyriešili viaceré podnety.
Vedenie obce dlhodobo hľadalo spôsob, ako byť v tesnejšom kontakte s obyvateľmi. Nosnou myšlienkou bolo, aby sa Likavčania mohli aktívnejšie zapájať do verejného života. „Hľadali sme produkt, ktorý by bol interaktívny a moderný. Aplikácia je jednoduchá, zrozumiteľná a ľahko sa používa. Navyše je prispôsobená všetkým zariadeniam, ktoré sú smart,“ priblížil starosta.
Zadávať podnety môžu len registrovaní obyvatelia. Nedostatky odfotia a pošlú spolu s GPS súradnicami a lokalizáciou miesta, kde sa nachádzajú. Podnet zachytí starosta, ktorý následne potvrdí jeho prijatie. „Podnety, ktoré sú v mojej kompetencii začnem okamžite riešiť. Ak je to v kompetencii inej osoby, posielam požiadavku ďalej. Zadávateľ podnetu zároveň dostane priebežné informácie o tom, akým spôsobom pracujeme na vybavení. Následne dostane aj notifikáciu o vyriešení požiadavky,“ vysvetlil Javorka.
V obci zatiaľ riešili len bežné problémy, ako sú nájdené kľúče, prevrátené kontajnery či čiernu skládku. Hlavný prínos vidí starosta v tom, že autor podnetu je vtiahnutý priamo do diania, dostáva priebežné informácie a nemusí čakať na odpoveď niekoľko dní, ako to zvykne byť pri e-mailovej komunikácii. „Trend je taký, že mladá generácia je aktívnejšia, náročnejšia a hľadá čo najjednoduchšie prostriedky komunikácie. To je fakt, ktorému sa chceme aj takýmto spôsobom prispôsobiť,“ uzavrel.
Zdroj: TASR