MARTIN – METRO Martin je experimentálny projekt, určený na podporu a rozvoj regiónu.
„Metro nám umožňuje efektívny, rýchly a lacný spôsob prepravy. Experimentálny komunikačný systém METRO Martin vychádza z myšlienky skutočného metra, pričom prenáša jeho vlastnosti do úrovne komunikačného a procesného manažmentu. Projekt má spájať regionálne inštitúcie, neziskové organizácie, domácich podnikateľov aj občianskych aktivistov a umožniť im spolu zdieľať nápady a vďaka brainstormingovým aktivitám ich čo najefektívnejšie pretaviť do reality,“ upresnil Matej Bórik, autor projektu. Inšpirovať sa nechal vlastnosťami metra – ako dopravného prostriedku – prepracovanosťou, presnosťou, spoľahlivosťou a bezpečnosťou.
METRO Martin bude pracovať ako nezávislý odporúčací a poradenský orgán, nebude nič organizovať ani riadiť. „Našim cieľom je predovšetkým pomáhať a k tomu využijeme aj dobrovoľnícku činnosť a spoluprácu. Aktuálne potrebujeme len dokončiť web, to je otázka niekoľkých dní,“ prezradil Matej Bórik
Pod METRO Martin bude spadať desať oblastí, pričom každú z nich bude zastupovať jeden odborník
1. podpora a rozvoj cestovného ruchu | 6. lokálne platobné prostriedky |
2. kultúrne a spoločenské podujatia | 7. životné prostredie |
3. lokálna výroba a spotreba potravín | 8. vzdelávacie aktivity |
4. marketingová podpora v regióne | 9. dobrovoľníctvo |
5. mediálna podpora a PR regiónu | 10. zahraničné vzťahy |
Projekt zastreší občianske združenie Turiec Online, ktoré poskytuje neziskovým organizáciám a kultúrnym inštitúciám v Turci priestor na bezplatnú prezentáciu svojich aktivít na webovom portáli, ktorý vznikol v novembri 2012 a profiluje sa ako médium s dobrými správami.
Autor: Katarína Mažáriová
Foto: web