utorok - 7. decembra, 2021
, Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie integrovaná doprava
Ilustračné foto

Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie integrovaná doprava

Žilinský samosprávny kraj intenzívne pracuje na projekte zavedenia integrovanej dopravy, ktorý počíta so spustením systému v roku 2019 v prvej etape na Kysuciach a Hornom Považí, následne v Turci, Liptove a na Orave. „Spolu s krajským mestom Žilina sme založili samostatnú spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, ktorá už je zapísaná aj v obchodnom registri a aktuálne pripravuje všetky potrebné náležitosti, aby mohla reálne začať fungovať. Idevšak o náročný proces, je potrebné prispôsobiť naše prímestské autobusy s vlakmi a mestskou hromadnou dopravou tak, aby cestujúci pocítili len jedinú zmenu, a to zníženú cenu lístkov a efektívnejšie prestupy,“ informoval žilinský župan Juraj Blanár.

Integrovaný dopravný systém chce župa pilotne zaviesť na trase z Čadce do Žiliny a zo Žiliny do Rajca. Do tímu prizvala i odborníka z Česka, ktorý pracoval na zavedení integrovanej dopravy v Moravskoslezskom kraji. „V susednom Česku majú veľké skúsenosti, vďaka čomu nám pomohli vyvarovať sa mnohým chybám. Nechceme nič unáhliť. Cestujúci musia získať k novému systému dôveru a naučiť sa ho postupne využívať naplno v celom kraji. Hlavnou výhodou bude predovšetkým jeden cestovný lístok, s ktorým nastúpiado MHD, vlaku či autobusu a odvezú sa ďalej bez toho, aby museli kupovať ďalšie lístky,“ priblížil výhody IDS predseda ŽSK. Podľa jeho slov je dôležité, aby systém kopíroval potreby obyvateľov, vďaka čomu by mal prilákať nových cestujúcich. „Verejnou dopravou dnes jazdí stále menej ľudí, fungujúca integrovaná doprava dokáže obmedziť využívanie osobných automobilov a priniesť kvalitnú a cenovo dostupnú alternatívu. To je naším cieľom v Žilinskom kraji,“ dodal  Blanár.

, Efektívnejšie a lacnejšie cestovanie prinesie integrovaná doprava

Žilinská župa je objednávateľom verejnej autobusovej dopravy vo všetkých regiónoch ŽSK. Počet prepravených cestujúcich klesol v porovnaní rokov 2015 a 2016 o viac ako milión. Stratu očakáva kraj i tento rok, a to aj napriek rozsiahlej modernizácii a novým službám. „Obnovili sme vozový park, autobusy majú wifi pripojenie, klimatizáciu, zaviedli sme bezhotovostný spôsob platby čipovými kartami, nové mobilné aplikácie, ktoré umožňujú sledovať autobus priamo na ceste, no trend na Slovensku stále láka ľudí do áut. Verím však, že postupne sa naučia využívať ekologickejší spôsob dopravy a integrovaný systém sa rozšíri do celého kraja,“ uzavrel Blanár.

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

, ZA: Mesto sa chystá vynoviť Mariánske námestie aj Horný val

ZA: Mesto sa chystá vynoviť Mariánske námestie aj Horný val

Žilinská radnica sa chystá vynoviť Mariánske námestie v historickom centre. Mesto tiež plánuje zrekonštruovať Kamennú …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *