Zo 14. ročníka súťaže Podnikové médium roka 2016 si Žilinský kraj odniesol dve významné ocenenia za originálne video Turzo Juraj, najznámejší palatín v Žilinskej župe.
Absolútnym víťazom a držiteľom titulu Podnikové médium roka 2016 sa kraj stal v kategórii Virál. Za unikátne poňatie a odkaz ocenila odborná porota video aj Cenou PhDr. Mariána Matyáša pre ojedinelé projekty v oblasti podnikových médií. Výsledky boli vyhlásené v stredu 10. mája 2017 v Hoteli Devín v Bratislave. „Je to mimoriadny úspech, ktorý je ocenením našej práce. Video o Jurajovi Turzovi malo veľký ohlas. Podarilo sa nám osloviť ním mnoho mladých ľudí, ktorí by sa o tejto významnej osobnosti inak nedozvedeli. Preto si vážime aj názor odborníkov, ktorí vyzdvihli našu snahu a originalitu,“ uviedol žilinský župan Juraj Blanár. Rapové video o uhorskom palatínovi videlo na oficiálnej Facebook stránke Žilinského samosprávneho kraja už viac ako 137-tisíc užívateľov. Podľa slov J. Blanára kraj aj takýmto spôsobom hľadá nové cesty komunikácie s občanmi. „Nie sme obyčajný úrad, ktorý si robí svoju prácu bežným spôsobom, prinášame inovatívne nápady, ako sa posunúť ďalej. Žijeme v modernej dobe, kde chcú obyvatelia komunikovať aj prostredníctvom Facebooku či Instagramu, sledovať dianie kraja cez Youtube a my im chceme tieto možnosti poskytnúť čo najlepšie,“ zdôraznil.
Žilinská župa získala ocenenia za originálne projekty už v minulom roku. V kategórii Elektronický magazín je držiteľom titulu Podnikové médium roka 2016 župný Newsletter, v ktorom kraj prináša informácie o aktuálnom dianí zamestnancom ŽSK i jeho inštitúcií, krajským poslancom, médiám a všetkým záujemcom. Porota vlani ocenila v konkurencii súkromných spoločností aj Facebook účet Žilinského samosprávneho kraja, a to druhým miestom v kategórii Facebookové stránky.