štvrtok - 21. októbra, 2021
, Zimná údržba v Žilinskom kraji sa začala. Kde majú cestári najviac práce?

Zimná údržba v Žilinskom kraji sa začala. Kde majú cestári najviac práce?

Na cestách II. a III. triedy v pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja upravujú cestári zjazdnosť vozoviek v rámci zimnej údržby. Najviac práce je podľa riaditeľa odboru dopravy ŽSK Ivana Mokrého v severných regiónoch Žilinskej župy.

„Väčšinu výkonov máme v okrese Námestovo v Oravskej Lesnej, okrese Čadca na Semeteši a v Klokočove a prirodzene na horských prechodoch či už Rovná Hora, Kremnické Bane, Jasenovo, Jasná, alebo Huty,“ informoval Mokrý. Pracovníci Správy ciest ŽSK najazdili už 13.950 výkonových kilometrov a použili 1.185 ton štrku a 414 ton soli. V porovnaní s minulým rokom je to o 255 ton posypového materiálu menej. Najnáročnejší bol zatiaľ pondelok 13. novembra a nedeľa 19. novembra. „V pondelok sme odhrnuli a posypali viac ako 2.000 kilometrov ciest a spotrebovali 264 ton soli a štrku, v nedeľu sme síce posýpali menej o 39 ton, no cestári najazdili až 2.687 výkonových kilometrov,“ spresnil riaditeľ odboru dopravy.

Na Orave odhrnuli cestári najviac – až 4.705 kilometrov vozoviek a použili 456 ton soli a štrku. O niečo viac posypového materiálu spotrebovali liptovskí cestári, a to 561 ton, pričom najazdili 3.987 výkonových kilometrov. „Na Kysuciach sme vyčerpali 248 ton inertného a chemického posypu a vozidlá zimnej údržby majú na tachometroch o takmer 2.600 kilometrov vo výkone viac. Približne rovnako najazdili autá v Turci a Hornom Považí, okolo 1.300 kilometrov, no zatiaľ čo v okresoch Žilina a Bytča cestári využili 241 ton soli a štrku, na Turci išlo celkovo o najmenší objem – len 93 ton,“ priblížil  Mokrý.

, Zimná údržba v Žilinskom kraji sa začala. Kde majú cestári najviac práce?

Ako ďalej uviedol žilinský župan Juraj Blanár, kraj vybavil Správu ciest ŽSK pre tohtoročnú zimnú údržbu aj novou technikou. K dispozícii je pripravených 110 sypačov, 10 nákladných vozidiel, 15 traktorov s radlicou, jeden traktor sypač, deväť snehových fréz a 28 nakladačov spolu s traktor bágrami. Modernizovali sme vybavenie našich cestárov, aby mohli pracovať ešte kvalitnejšie a efektívnejšie. Cez deň môže do terénu vyraziť viac ako 50 pracovníkov a v noci je v pohotovosti podľa potreby až 60 cestárov. Zima sa zatiaľ nerozbehla všade naplno, preto je to zväčša o operatíve na úsekoch, ktoré si to aktuálne vyžadujú,“ priblížil predseda ŽSK s tým, že kým v Oravskej Lesnej už majú približne do 25 cm snehovej pokrývky, v Žiline so snehom zatiaľ problémy nemajú.

Vodiči by si však mali dávať pozor na horských prechodoch a tiež na cestách I., II. a III. triedy, kde je vyššia intenzita dopravy. „Hlavne v ranných hodinách, kedy sú teploty ešte pod nulou a môže sa vytvárať poľadovica. Preto treba jazdiť opatrne a samozrejme, už na zimných pneumatikách,“ zdôraznil Mokrý.

Žilinský samosprávny kraj má v pôsobnosti 1.422 kilometrov ciest II. a III. triedy, počas zimnej údržby udržiava 1.365 kilometrov vozoviek. Od novembra je tiež k dispozícii dispečersko-spravodajská služba Žilinskej župy a aj tento rok je možné si počas nepriaznivého počasia na webových stránkach ŽSK overiť online, v ktorých úsekoch vozidlá posýpajú alebo zhŕňajú sneh /odkaz na stránku nájdete TU

Autor: Rádio Rebeca

Máte zaujímavý tip pre našu redakciu? Kontaktujte našich redaktorov prostredníctvom e-mailu: spravy@rebeca.sk

Môže vás zaujímať

, ZA: Mesto sa chystá vynoviť Mariánske námestie aj Horný val

ZA: Mesto sa chystá vynoviť Mariánske námestie aj Horný val

Žilinská radnica sa chystá vynoviť Mariánske námestie v historickom centre. Mesto tiež plánuje zrekonštruovať Kamennú …

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *