Oravská poliklinika Námestovo v pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja dnes (13.1.) spustila nový vyvolávací a objednávací systém. V rámci pilotného projektu si môžu prví pacienti vytlačiť z kioskov poradové lístky na ošetrenie v tých ambulanciách, ktoré prevádzkuje poliklinika – v internej, algeziologickej, stomatologickej, chirurgickej, oftalmologickej, v ambulancii cievnej chirurgie a sono ambulancii.
Nový systém prináša väčší komfort
Nový elektronický systém prinesie väčší komfort pre pacienta. Po novom si pacient po príchode do zariadenia vytlačí poradový lístok s požadovanou službou. O aktuálnom poradí ho budú informovať digitálne displeje umiestnené v priestoroch čakární či v bufete. ,,Výhodou pre pacienta je, že sa nemusí počas celej doby čakania zdržiavať v zariadení, nakoľko systém prináša aj možnosť vzdialenej kontroly cez internet.Pacient si tak môže vybaviť iné záležitosti a prostredníctvom mobilu alebo počítača si na webovej stránke polikliniky skontroluje svoje poradie,“ povedala riaditeľka Oravskej polikliniky Mária Šišková. Mamičky s deťmi si môžu skrátiť čakanie na vyšetrenie v detskom kútiku, ktorý bol vybudovaný pred rokom. Okrem hračiek majú k dispozícií prebaľovací pult, mikrovlnnú rúru či kreslo na kojenie.Systém navyše prináša aj možnosť vzdialenej kontroly cez internet. Pacient si tak môže vybaviť iné záležitosti mimo polikliniky a prostredníctvom mobilu alebo počítača si na webovej stránke skontroluje svoje poradie.
Nový systém v celkovej investícii 30 466,08 € zavádzala poliklinika tri mesiace. Žilinský samosprávny kraj prispel zo svojho rozpočtu sumou 30 000 € a sumu 466,08 € uhradila Oravská poliklinika z vlastných príjmov. ,,Aj týmito krokmi sa podieľame na budovaní zlepšenia kvality a dostupnosti zdravotnej starostlivosti v krajskom zdravotníctve Zavedenie elektronického systému vyvolávania a objednávania je praktickou novinkou, ktorá zlepší celkovú klímu v zariadení,“ uviedla riaditeľka odboru zdravotníctva ŽSK Silvia Pekarčíková.
Žilinský samosprávny kraj je zriaďovateľom piatich zdravotníckych zariadení (štyroch nemocníc a jednej polikliniky. Do ich obnovy plánuje v tomto roku investovať zhruba 2,5 milióna eur.
Ako systém funguje?
Poradový lístok na vyšetrenie do vybraných ambulancií pacienti získajú na prihlasovacích termináloch – kioskoch, umiestnených vo vstupných priestoroch polikliniky (prízemie, 1. poschodie, 2. poschodie, vrátnica).
Pacient si po príchode do zariadenia vyberie z ponuky na dotykovom displeji kiosku ambulanciu a požadovanú službu. Systém priradí požiadavke poradové číslo a vytlačí poradový lístok s poradovým číslom, požadovanou službou, názvom a umiestnením ambulancie, dátumom a časom registrácie.
Nad kioskami, v priestoroch čakární a aj v bufete polikliniky budú umiestnené digitálne displeje, ktoré budú pacientom ukazovať aktuálne poradie. Pre prípad, že pacient nemôže alebo nevie použiť samoobslužný kiosk, bude na vrátnici možná asistovaná registrácia pacientov, ktorú bude vykonávať pracovníčka vrátnice.
Zdroj: ŽSK